onsdag 16. oktober 2013

Wannabees - FWSS

For de som ikke kjenner ordet "Wannabees", så kan det forklares
enkelt med at det er "herming" eller etterligning.
FWSS (Fall Winter Spring Summer) er et norsk merke som ble lansert i 2012.
Jeg har ei tenåringsdatter som (selvfølgelig) har kjøpt seg årets "hotteste" lue.
Det er der mine luer kommer inn, altså etterligninger.
 
Etter genserstrikking trengte jeg et lite prosjekt som var
snarstrikket og enkelt. Ble veldig inspirert av bloggen til Trinemamma og innlegget hennes om moteriktige angoraluer.

 
 
 
 
 
 
Etter å ha prøvd meg frem med litt ulike fellinger, så la
Monstermønster ut mønster og bilder av sin FWSS-kopi.
Oppskriften er fra Frk. Snupp's blogg.
Det er så artig å finne så mange fine bilder og blogginnlegg til inspirasjon.
 
 
 
 
Både den sorte og den lysbeige er strikket med rullekant. Den i lysbeige er
i kidsilk mohair, og der har jeg fult Frk. Snupps oppskrift med 110 masker.
Den ble litt stor synes jeg, men praktisk om man har stort og tykt hår.
Den sorte er i Kitten mohair, og med 80 masker.
Har noen andre nøster i Kidsilk Mohair, og tror jeg skal prøve meg
med 100 masker.
 
 
 
 
 
Endelig kom luemodellen min hjem, så jeg fikk knipset et bilde
med lua på.
 
 
 
Denne uken har vi fått vinter, og det er hvitt, lyst og fint overalt.
Om en måned (ca) går vi inn i mørketiden, og da blir solen borte i to måneder.
Er det klarvær, så har vi et fantastisk flott arktisk lys og ikke minst nordlyset.
Det blir ei koselig adventstid i desember, og i janaur er jo sola her igjen.
 
Luene mine blir enten solgt på ei julemesse jeg skal være med på i november,
eller så blir de lagt i gavekurven.
 
 
Takk for all inspirasjon, kjære bloggvenner, og for fine kommentarer!
 
 
Ingrid
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Takker og bukker for å bli nevnt, hyggelig! Jeg mistenker at du raskt får solgt luene på julemessa i år, det er populært for tiden! (jeg pleier forresten handle tovavotter på julemessene her. De selger altfor billig, og jeg er dårlig på tovestr)

    SvarSlett
  2. Fine huer:) Dei er sikkert varme og gode for dei som tåler å gå med ull.
    Oi, eg kan ikkje seie at snø står på mi ønskeliste heilt enno... Men eg misunner deg synet av det flotte nordlyset, for her er det jo ytterst sjeldan at vi ser slikt.

    SvarSlett
  3. Fine og populære luer du har strikka, de kommer nok til å gå unna som varme hvetebrød på julemessa!
    Ja, så kom vinteren til oss! Det er i grunnen helt greit, men jeg er ikke så glad i snømåking....det finnes så mange andre, artigere måter å trimme på! :-)

    SvarSlett
  4. Så mange flotte og deilige luer! Trenger det når snøen kommer. Frykter det første snøfallet her i natt

    SvarSlett
  5. Superstilige luer. Jeg har også laget en.
    Klem

    SvarSlett
  6. Dette er flotte luer.
    Har selv strikket tre luer og nummer fire venter på å bli strikket.

    SvarSlett
  7. Så flotte luer du har strikket! Og det var ikke få heller ;) Den lilla var helt nydelig! Sånn farge er min favoritt for tiden. Jeg har liksom aldri kommet meg til å strikke disse trendluene, men kanskje denne vinteren? :) Det er jo definitivt blitt luevær nå. I går gikk jeg kveldstur og da hadde jeg vinterparkasen på for første gang.
    Hørtes forresten veldig kjekt ut å kjøpe garn på 25 prosent rabatt (Regner med det var på Bundingen?). Jeg klarte å holde meg unna denne gangen, for i neste uke skal jeg til Oslo og innom Pickles, og da er jeg redd pengene kommer til å gå fort ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for rosende ord! Den lilla fargen er også min favoritt, nydelig farge. Det var Bundingen som hadde 25% rabatt på dagstilbud på tirsdag. Benyttet da anledningen til garninnkjøp til julegaver. Skjønner god du vil vente til du skal til Oslo og Pickles. Den butikken har jeg aldri vært på, men den står høyt på lista neste gang jeg besøker Oslo. Ønsker deg nok en fin vinterdag!

      Slett
  8. Hi -Hi! Skulle nesten tro vi fortsatte samstrikkinga. Jeg har nettopp blitt ferdig med 3 luer. Skikkelig kosestrikk, dette.
    Ha en fin dag. :)
    Berit

    SvarSlett
  9. FWSS-strikk her også for tiden. Følger også Frk.Snupp sin oppskrift, og for min strikkefasthet og mitt garnvalg ble det helt supert :) Utrolig kjekke luer!

    SvarSlett
  10. Så fine luer! Veldig kjekt med litt enekl strikk innimellom og dette blir jo flotte gaver:)

    SvarSlett
  11. Så fine luer! Angora er deilig, selv om det er et hekkan å strikke med. Strikkefastheten min er nok litt stram på akkurat denne lua, så en må nesten bare prøve seg frem. Men bedre for stor enn for liten ;)

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)