fredag 22. mars 2013

I det grønne hjørnet

 

Kopptue i bomullsgarn

 
 
 
 
 
Da har jeg strikket min første kopptue, eller klut som noen kaller det.
Kopptuen er påskegave (sammen med påskeegg) til en av mine venninner.
Hun har en eplegrønn vegg på sitt kjøkken,
og mye matchende utstyr i denne fargen.
Så da jeg fant dette nøstet med bommulsgarn på Søstrene Grene,
bare måtte det bli en kopptue til henne.
(fin unnskylding for å kjøpe nytt garn, ikke sant?)
 
 



Da jeg skulle ta bilder av den, så fant jeg ut at jeg kunne
ta de i mitt eget lille grønne hjørne på kjøkkenbenken.


 
Hmmm. Oppdaget at jeg har så mye grønt,
at jeg tror det må ble en slik kopptue til mitt kjøkken også.
Har mye garn igjen av nøstet. :)
 
 
 



Oppskrift:

 
 
Materiale: Anna og Claras Bomuldsgarn
Pinner: nr. 3
 
Legg opp 61 masker.
Strikk falsk patent til kopptuen er så lang som du vil ha den.
Fell av.
Hekle rundt med vanlige fastmasker. Heklenål nr. 3./3,5.

 
 
 
 

 
 
 
Med disse friske fargene,
vil jeg ønske alle lesere og følgere
riktig god påske!
 
Påskehilsen fra Ingrid
 
 

10 kommentarer:

  1. Så herlig farge på den kopptua!
    God påske!

    SvarSlett
  2. Ja, verkeleg herleg grønfarge på kluten (eller filla, som eg ville ha sagt):))

    Ha ei fin påske!

    SvarSlett
  3. Skikkelig knall farge! Så,herlig med noe sprekt som livner opp. Det er utrolig hva farger har og si og hvordan det påvirker humøret. Jeg har ikke pynta til påske enda, må vel gjøre det i helga tenker jeg. Ha en knallfin påske:)

    SvarSlett
  4. Så fine og koselige kjøkkenbilder fra deg Ingrid!
    Veldig søt kopptue, som sikkert blir smashing dere den kommer.... Du er snill og deler ut strikkagaver som vanlig :O)
    Mykt og godt Søstrene grene bomullsgarn, ser ut for at de har fått flere farger.
    Koselig fuglebrett, liker stilen - og gleder meg til å se kjøkkenet ditt.

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  5. Herlig farge på kopptuen, eller kluten som jeg sier:) Heklekant rundt har jeg ikke sett før, det ble fint! God påske til deg:)

    SvarSlett
  6. Grønt er skjønt ;) Koppetoga di var veldig fin :)

    SvarSlett
  7. Jeg er også glad i grønt, en frisk farge. :) Kopptua ble lekker, den. Fint med den kanten rundt også. :) Du er flink. :)

    SvarSlett
  8. For en herlig liten overraskelse. Nydelig klut. Ordet kopptue tror jeg ikke jeg har hørt før. Artig ord!
    Takk for koselig kommentar i min blogg. GOd påske til deg også!

    SvarSlett
  9. Vilken härlig blogg!! Vill gärna följa den ,men kan man göra det via e-mail???
    Mvh/Ingrid G

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingrid G. Jeg tror det skal gå an å følge meg på e- mail. Helt nederst på bloggen min ( rett før der det står " om meg") så kan du velge "Follow me by e-mail".der legger du inn din e- mail adresse. Om det ikke fungerer ( etter mitt neste innlegg), så send meg gjerne en mail, så skal jeg forsøke å finne ut av det!

      Hilsen Ingrid

      Slett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)