onsdag 20. februar 2013

Romantiske sokker laget med kjærlighet


Jeg liker å strikke småplagg. Det er enkelt og greit å ha på pinnene.
Prosjektene blir raskt ferdige.
Garnkostnaden pr. plagg er overkommenlig.
Og mye av det blir til fine presanger.

Romantiske sokker strikket av garnet Misti fra DSA
er noe jeg har strikket mange par av.
Har beholdt noen par selv, i Ingridstua.
Misti er et totrådet 100 % alpakkagarn. Ikke nylonforsterket,
så aboslutt ikke et garn jeg ville ha brukt i
sokker beregnet for hard bruk.


 

Dette er sokker som varmer føttene når du kryper
ned i sofa med en varm kopp te og ei god bok.

Eller nattsokker på et kaldt soverrom




Strikkes på pinner nr. 6. Det betyr at det går raskt.
Hullkant strikket rett over helfellingen.
Silkesløyfe på 50-60 cm pr. sokk.



 
Her i lysegrått med litt smalere sløyfebånd.
 
 
Det er fletten og silkesløyfen som gjør de romantiske,
synes jeg

Perfekte og søte venninnegaver <3




Nina som har bloggen Blåbærlina fikk slike av meg til jul i fjor.
I ferskenfarge.

Bildet er tatt av Blåbærlina - og lånt fra hennes blogg.


Les hennes innlegg om sokkene HER

 
En annen venninne som fikk disse i 40 års presang,
skrev på sin Facebook-profil:

"Hurra for verdens varmeste og fineste ullsokker
som kom i posten fra Tromsø!"


 
Det er vel ikke mer som gleder et strikkehjerte
enn at mottakerne sette pris på våre strikkagaver!

Handmade with LOVE!
 
 
Ha en fin dag!
 
Ingrid

 

13 kommentarer:

  1. Nydelige! Så herlig å få en slik gave ♥ Det varmer både kropp og sjel det :)

    Kosesokker er viktig! Jeg bruker ofte slike som man bare har på seg når man synker ned i sofaen for å slappe av. Men mine er knallrosa, stripete og utslitt... Fikk lyst på nye romantiske sokker nå jeg :) Takk for inspirasjon!

    Og nei, ingenting kan glede ett strikkehjerte mer enn glade mottakere ♥

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kosesokker er et "must". Hender at jeg har med det når jeg overnatter på hotel vinterstid ;)
      Tusen takk for superkoselig kommentar fra deg!

      Slett
  2. Så sköna sockor som du stickat!
    Kraam
    Sanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar! :)

      Slett
  3. Nydelige sokker.Kun for æresplassen i sofaen eller når man legger seg. Fortjener virkelig å bli behandlet pent.
    Kos deg videre i Ingridstua!

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er pensokker, ja :) tusen takk for koselig kommentar :)

      Slett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så søte sokker! Ser gode og varme ut. Skjønner at du bor i Tromsø, jeg bor i Harstad, mannen min er fra Tromsø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar, Hulda. Har fulgt med din flotte og inspirerende blogg i flere år nå. Så artig å høre at din mann også er fra Tromsø. Jeg har bodd i Harstad i to år mens jeg studerte. Det er 25 år siden (hehe som tiden flyr..). Da jobbet min mann et år hos Bjarne Dypvik NEBB ( idag Teknor). Så jeg er godt kjent i området der du bor, og i Harstad. Flott by og fint omland. Ha en fin ettermiddag og kveld :)

      Slett
  6. Trodde jeg hadde lagt inn kommentar her, men ser den ikke....
    Og jeg som er så heldig å ha fått de superduperdeilige rosa
    Sokkene av deg! De er virkelig fantastisk myke og varme
    Og fine, og ikke minst koselige siden det er du som har strikket dem til meg!
    Anbefales!!!
    Ønsker deg ei god strikkehelg!!!
    Varme klemmer fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Søte Nina, tusen takk for koselig kommentar og fine ord. Jeg vet ikke hvor det er blitt av kommentaren din, jeg har IKKE slettet den :) Jeg har kun fjernet en kommentar som jeg selv la inn, men som skulle være "svar" (ikke kommentar).
      Jeg holde på med et spennende prosjekt, og håper å bli ferdig i helga, slik at jeg kan legge det ut på bloggen. Ha en fin strikkehelg du også :)

      Slett
  7. Så søte :-) du er flink, du !!
    Hilsen Britt-Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Der var du! Så fint at du fikk til å legge inn kommentar selvom du ikke har blogg. Tusen takk for fine ord. Det setter jeg stor pris på! Ha en fin kveld, og super uke! Hilsen Ingrid :)

      Slett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)