søndag 17. februar 2013

Lyseblått og hvitt

Tusen takk for kjempekoselige kommentarer i mitt forrige innlegg.
Takk til nye følgere.
 
 
 
 
 
Disse søte hånddukene og kopptuen har jeg fått i gave(r).
De er strikket til kjøkkenet i Ingridstua.
 
Muggen og skålen i lyseblått med polkadotter fra GreenGate 
 passer også godt inn.
 
 
 
Salt og pepperbøsse i lyseblått med polkadotter,
er fra GreenGate de også :)
 
 
 
Veggene i kjøkkenet er malt i en blå(grå) farge.
 
På den søte hjertekroken i stål, henger mine fine håndduker ilag med kopptua.
 
 
 
 
Kopptua er strikket av ei venninne. Hun har brukt bomullsgarn, strikket
halvpatent og heklet en søt, hvit kant rundt.
Jeg lovde henne å ta den i bruk.. Og kanskje til påske?
Foreløpig er den altså bare til pynt :)
 
 
 
 
Min svigermor har strikket disse søte hånddukene til meg.
De er strikket  i tynt, fint bomullsgarn.
Hun har strikket tre rett og tre vrang i tre omganger,
og tre vrang over de tre rette, og tre rette over de tre vrange i tre omg.
Da blir det et fint rutemønster.
Det er heklet en nydelig kant rundt begge.
 
 
 
 
Den lyseblå fargen i lag med det hvite er nydelig.
Minner meg om våren vi har i vente :)
 
Ha en fin dag!
 
 
Blogghilsen fra Ingrid
 
 
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Delikate fargar! Kjekt å få slike fine og nyttige ting, som også passar i fargane:)
    Fin ny veke til deg!

    SvarSlett
  2. Så fine håndduker og kopptuer i herlige farger! Polkadottene var også helt nydelige!

    SvarSlett
  3. Fine gaver du har fått! Både praktiske, og veldig fine å se på. De matchet også veldig godt sammen med koppene.
    Takk for hyggelig kommentar på vottene:)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine ord! Er veldig takknemlig for at jeg får så fine og nyttige gaver. Og at giverne bryr eg om hva jeg liker, og hva som passer inn. Det betyr at gavene blir brukt :)))

    SvarSlett
  5. Å, så hyggelig å få sånne gaver,da. Helt nydelig alt sammen! Vil ha jeg også!!! he-he
    Ha en flott uke, Ingrid, og tusen takk for koselig kommentar i min blogg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så mye fint Ingrid!
    Jeg er jo også så glad i lyseblått :O)
    både i Green Gate og tekstiler.....
    kjempefine strikkakluter du har fått i gave,
    så heldig!!
    Men så er du jo også raus med strikkagaver, så det
    fortjente du nok!!
    Varm klem fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, kjære Nina :) Vi som strikker har jo stor glede i å gi, og setter også ekstra stor pris på å motta hjemmestrikka gaver. Klem

      Slett
  7. Så herlige kluter. Flotte gaver!!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  8. Så fine strikkagaver du har fått!Herlige vårlige farger:)
    Og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!Det setter eg stor pris på!
    Sigrid:)

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)