søndag 24. februar 2013

Håp, styrke og kjærlighet

Når noen blir alvorlig syke, så har mange, også jeg
lyst til å hjelpe. Men hva kan man gjøre?
De fleste av oss vet kanskje ikke hva vi kan bidra med.
Uansett er det viktig å vise at man bryr seg.
Vise omtanke.
 


 
Ei dame som har vært til stor inspirasjon og hjelp
for meg, er blitt alvorlig syk på nytt igjen.
Hennes egne ord er: Love, Hope, Strength, Victory
Blant annet.
 
Hun er åpen om sin sykdom, og har også gitt ut bøker til
støtte og inspirasjon for oss andre.
 
 
 
Jeg snakker om helsejournalist og forfatter Anbjørg Sætre Håtun
Hun har skrevet åpent om sin diagnose i Aftenposten her.
 
Jeg har i år strikket både Justin Bieber votter (Oppskrift her.)
og Liverpool-votter (oppskrift her).
Det var da jeg kom på idèen om å designe votter
til Anbjørg. For å glede henne.
Jeg tenkte lenge på om jeg skulle ta hennes
egne ord på engelsk eller norsk.
 
 
 


Hennes bok "Livslyst", samt hennes foredrag om temaet,
 har vært til stor inspirasjon for meg.
Det måtte bare bli en vott hvor ordet "Livslyst" var med.
Da synes jeg det var greit at de andre ordene også ble på norsk.
 
 
 
 
 
Hennes mann, og store kjærlighet og støtte i livet, Jon, måtte
være med. Har strikket hans navn på tommlene.
 
 
Jon + Anbjørg = sant
 
 
 
 
Håp, Styrke, Kjærlighet og Livslyst!!
 
Kjære Anbjørg, tenker på deg og heier på deg<3
 
 
 
Ingrid
 
 
 

 
 
 
 
 


10 kommentarer:

  1. Rørende lesning ♥ Og det var noen nydelige votter med mening, fine ord og virkelig omtanke i hver maske ♥
    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte votter.
    Mange gode tanker og støtte bak disse.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Fine og gode ord - og fine votter! Disse ligger det mye omtanke bak.

    SvarSlett
  4. Kjempefine vottar:) Desse vert nok sett stor pris på:)
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  5. Å,kjære,kjære Ingrid min. Tusen tusen takk skal du ha. blir helt rørt jeg. Ja,nå ble Godmora til Stordråkja vår,Anbjørga vår,glad kan du tro. Mange godklemmer fra meg til deg.Gode tanker til dere alle fra Anne-Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Anne-Karii, tusen takk for koselig kommentar. Jeg tenker mye på dere, vet du. Di kjære Anbjørg betyr mye for meg :). <3 varm klem fra meg til deg <3

      Slett
  6. Kjemperørende og koselig Ingrid, med egne votter designet til Anbjørg.
    En fantastisk fin tanke og gest.
    Jeg sender varme tanker til både deg og henne,
    og håper vottene varmer.
    Klemmer fra Nina

    SvarSlett
  7. Å så nydelig gjort og så mye omtanke i denne gaven :)
    Tenk å få en så herlig gave, for en oppmuntring!
    Hun kommer nok til å få mye glede av dem :)

    Ønsker deg en kjempe koselig onsdag :) klem

    SvarSlett
  8. Så FINE votter med så mye omtanke og kjærlighet bak. Du er superflink medstrikketøyet ditt, men også flink med stor omtanke for alle.
    Klem fra Britt-Jorunn

    SvarSlett
  9. Så mye omtanke som ligger bakt inn i disse! Og som du sier, det er viktig å bry seg, det betyr mye.

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)