lørdag 23. februar 2013

Håndklehyllen i Ingridstua

Har lenge vært på jakt etter ei fin håndklehylle til Ingridstua.
Hadde ei i "hjemhuset", som jeg kjøpte på Bohus på 90-tallet.
Jaktet både i bruktbutikker, møbelbutikker osv., men fant ingenting.
Det var da min svigermor kom meg til unnsetning, nok en gang.
Hun kjøpte hyllen hos en lokal finsnekker.
 

 
Jeg ga hyllen et strøk med hvitmaling, og da ble den
akkurat slik jeg ville ha den.
 
 
 
 
I tillegg til hyllen fikk vi denne fine pyntehåndduken
og vaskeposen med engelsk broderi.
Arvegods fra min svigerfamile!
Det er så koselig med så fine ting, som er blitt
takk så godt vare på.
 
 
 
 
På hylle har jeg fire mugger fra min muggesamling.
To av de er fra GreenGate, den med
blå hjerter er fra Indiska (for noen år siden),
og den med grønn kant er kjøpt på auksjon i Sverige.
 
 
 
En søt liten, enslig mokkakopp fra Porsgrunns Porselen.
 
 
 
Koser meg med synet av den fine pyntehåndduken og posen.
Flott håndarbeide! :)
 
 
Ønsker dere god helg!
 
Ingrid
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Så koselige bilder fra Ingridstua!
    Og nok en gang, superfine håndarbeider fra din svigermor. Så heldig du er!!
    En ekstra liten hilsen fra meg til svigermor (regner med at hun leser her :O))
    Så fin hylle og flotte mugger, Ingrid! Drar kjensel på den fra Indiska forresten <3 <3

    Ønsker deg en fin lørdagskveld, kjære venn!!!
    Klemmer fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Nina.
      Ja, muggen fra Indiska har du kanskje maken til?
      Svigermor er nok innom og leser bloggen min, bloggen din og andre inspirerende håndarbeidsblogger.

      Ønsker deg wn fin søndag :)
      Klemmer fra Ingrid

      Slett
  2. Veldig fin hylle du fekk deg! Kjekt å få slikt fint arvegods som står i stil med hylla:)

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Havnet tilfeldigvis her.
    En fin blogg du har.
    Så koselig med den hyllen og ellers arvegods.
    Takk for titten nå,men før jeg strikker
    min vei vil jeg linke og følge din blogg.
    Fin søndagskveld.

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Jeg havnet her på bloggen din når jeg kikket litt rundt nå.
    Så koselig hylle og herlig sokker lengre ned her :)

    Ønsker deg en flott uke :)

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)