fredag 8. februar 2013

Engelsk broderi frem fra glemselen

.




For noen år siden så arvet jeg noen tøystykker med vakkert engelsk broderi.
Broderiene var ferdige, men de var ikke montert, eller sydd til noe.
Noen av disse var nok emner til putevar, som var vanlig å brodere før i tiden.






Det var håndbrodert av bestemoren til min manns onkel.
Aldeles bedårende vakkert, og pent arbeid.
Tør ikke tenkte på hvor mange timers arbeid det er.
Det har ligget på en kistebunn i åresvis, og jeg ble
så glad da vi fikk overta dette fine arbeidet.








Jeg kjøpte et enkelt pyntebånd, tok med min mamma til Ingridstua, og vips! så hadde hun sydd en vakker liten bordbrikke kantet med båndet.








De største broderiene/stoffet ble til to fine puter. Vi sydde bare på annet hvitt bomullstøy til baksiden.







For tiden så gjør bordbrikken nytten som duk på en gammel krakk.
Passer perfekt til det, synes jeg!

Ønsker alle en nydelig helg!


Blogghilsen fra Ingrid


1 kommentar:

  1. Så koselig Ingrid!
    Det er bra at du vet å vise fram gamle skatter!
    Og at du vet historien bak håndarbeidet.
    Klem fra Nina

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)