søndag 10. februar 2013

Easy = enkelt

Det enkle er det beste, er et slagord vi stadig hører.
 
 
 
Jeg fikk lyst til  å strikke barnehagehals til mine søte nieser.
Googlet på nett for å finne enkel oppskrift.
Fant denne på garnstudio.
 
 


Fargene i oppskriften var friske (rødt og orange), men
mine nieser elsker "jooosa" og lilla.
Fine farger det også, og jeg synes denne fargekombinasjonen
også passet godt til halsene.
 
Jentene tilbringer sine hverdager i barnehagen,
og der er de mye utendørs.
Om vinteren er det godt og varmt med ullklær fra innerst til ytterst.
Og det skal være praktisk, lett å kle av og på.
 
 



Da halsene var ferdige, og klar for overrekkelse,
traff jeg på to jenter som var nybada, i pysj og i kveldsmatspising.
Men halsene måtte på - og det med en gang!
 
 
 
Tante: er jeg litt skummel nå?
 
 
I orginaloppskriften er det brukt Drops Eskimo,
men jeg har brukt Easy fra SandnesGarn, og pinner nr. 8.
 
 
Det gjelder ett strikkehjerte og et tantehjerte at jentene måtte legge seg med halsene på <3
 
 
Ønsker alle en fin morsdag og søndag!
 
 
 
Blogghilsen fra Ingrid
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så koselige , flotte og praktiske gaver.
    Gratulerer med dagen.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Så koselig at tantejentene blir så glade for strikkagavene!
    Fine lilla-joosa halser! :o))) og veldig søte tantejenter!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett

Synes det er veldig hyggelig med koselige kommentarer og tilbakemeldinger. blir veldig glad om du vil legge igjen en liten kommentar eller et smil, så jeg ser at du vært på besøk :)